דוח של EY  בשם Megatrends shaping 2018 and beyond עוסק בנושא מגמות הגלובליות שישנו לבלי הכר את האופן בו פועלים עסקים  - עתיד הניהול הפיננסי, הטכנולוגיה והאנליטיקה.

טכנולוגיות כגון בינה מלאכותית (AI), רובוטיקה, מציאות רבודה ובלוקציין, משנים תעשיות ומציגים בפנינו שלב בו הטכנולוגיה עובדת לצדינו ועבורנו, במקום להוות מונח אבסטרקטי לו חשופים מעטים.

השינויים להם נהיה עדים, מבטיחים לפי דוח זה אוברול כללי של כל ההגדרות והמשמעות בלהיות אנושי.

להלן מגמות מרכזיות המוצגות בדוח

  1. היעלמות חסמים תעשייתיים

המצב בו תעשיות נפרדות הנשלטות ע"י מספר מצומצם של תאגידים, בדרך החוצה. לעסקים גדולים תהיה נגיעה במגוון סקטורים יחד עם מיזוגים ורכישות שיובילו את הדרך לתאגידים חוצי- סקטורים, כדוגמת השילוב בין תעשיות ודיסציפלינות לפיתוח רכבים אוטונומיים.

  1. עתיד העבודה : כאשר המכונות הופכות לעובדים, מה תפקידו של האדם?

ארגונים חייבים לחשוב כיצד המשאב האנושי ינהל את השימוש ההולך וגובר בטכנולוגיה וכיצד לגייס אנשים שישגשגו במקום עבודה התלוי בטכנולוגיה מתקדמת. להשכלה הגבוהה תפקיד משלה עם תוכניות לימוד חדשות החושפות את העובדים לאפשרויות הגלומות בטכנולוגיות המתקדמות ומגוון היישומים ללימוד ולהתמחות.

  1. אוכלוסיות מזדקנות והמצאה מחדש של העיר

מסביב לעולם אנשים חיים יותר ויותר שנים. עובדה זו משליכה על האתגרים וההזדמנויות הקשורים באופן בו אנשים זקנים חיים את שנותיהם האחרונות. מכוניות אוטונומיות יכולות לעזור לקשישים להחליט להישאר בבתיהם עד גיל מאוחר יותר ולנוע בסביבה החיצונית בעזרת כלי רכב אוטונומי. כמו כן, מכשירים טכנולוגיים מבוססי בינה מלאכותית יסייעו בניטור הבריאות ויכולות התנועה של קשישים.

  1. ציפיות צרכנים למוצרים טובים יותר

לא רחוק היום בו צרכנים יבצעו חיפוש מונחה בינה מלאכותית על מנת לאתר את המוצר הטוב ביותר מבחינתם. מנהלים צריכים לחשוב כבר כיום אילו צעדים לנקוט על מנת להבטיח שארגוניהם יצליחו לתפקד בשוק של מחר.

נקודה למחשבה: כאשר בינה מלאכותית משולבת בתהליך ניתוח מידע הרכישה, האם החברה שלנו תבלוט כמוצר הטוב ביותר?

לחץ לקריאת הדוח

הרשמה

שכחת סיסמה?